Et mobilt løft til arbejdsglæde og kundeservice

Nu behøver du ikke længere at gå på kompromis med hverken arbejdsglæden eller den gode service, bare fordi du er væk fra dit faste kontor, for det nye mobilnetværk er i fuld gang med at blive rullet ud.

Først og fremmest bliver det nemmere for dig at integrere alle fordelene ved den mobile teknologi i dine daglige arbejdsopgaver med det nye mobilnetværk. Videomøder, film, udveksling af store filer, adgang til virksomhedens netværk og meget mere. Det hele sker uden tab af data og spild af tid.

Dernæst bliver det nemmere at håndtere de voksende mængder data, når du fx arbejder hjemme eller hos kunden. Big Data kalder man den viden om markedet og om kunderne, der kan bruges til at udvikle nye løsninger. Det styrkede netværk gør det enklere at arbejde med Big Data, hvor du end er.

Endelig kan du hente applikationer, adgang til systemer og databaser, adressekartoteker og andre tunge data via skyen til din enhed. Det overflødiggør mobil hardware med stor lagerplads og regnekraft. Du kan klare dig med en let bærbar pc, en tablet eller måske endda din smartphone.

Læs også: Videokonferencer har sparet TDC for millioner

Mobil og produktiv uden begrænsninger

De fleste er i dag mest produktive på kontoret. Her er bredbånd, pc, projektor, webcam og meget mere. Når man er mobil, er man vant til at gå på kompromis. Der kan være huller uden dækning, det kan tage lang tid at overføre filer og film, og fx videomøder kan være svære at gennemføre.

Hidtil har man gået på nettet via sin smartphone, fundet et hotspot eller lånt et stik hos kunden, og det har forsinket den mobile vision. Men i de kommende seks år investerer TDC i alt fire milliarder kroner i netværket. Hvad ligger der bag den beslutning, og hvordan udmønter den sig?

Nye perspektiver og inspirerende partnerskab

Udbygningen af mobilnetværket foregår i et samarbejde mellem TDC og Huawei. Det har skabt overskrifter i pressen, men Huawei er en naturlig partner på området. De leverer til 45 af verdens 50 største teleselskaber og er til stede i nabolande som Norge, Sverige og Finland. De har base her i landet og er allerede godt i gang.

Læs også: Styrk virksomheden med 4G dækning

Denne udrulning får stor betydning for små og mellemstore virksomheder, fordi der sker en forbedring over en bred kam. Både 2G, 3G og 4G får øget kapacitet og stort set alle dækningshuller bliver lukket, så når arbejdet er udført, dækker alle teknologier 99 % af landet.

En dag på landevejen …

Men hvad med dig og din arbejdsdag? Lad os tage et eksempel, der viser, hvad der venter lige om hjørnet: Du kører hjemmefra om morgenen for at møde et kundeemne. Præsentationen er indøvet, og på sædet ved siden af ligger din bærbare pc.

Så ringer din produktchef en time før mødet. Der er kommet et nyt produkt fra jeres leverandør i Tyskland, og det skal præsenteres på mødet. I aftaler, at han lægger det ind i præsentationen, og ved næste rasteplads henter du den på din pc sammen med en 10 minutter lang film. Det er overstået på et øjeblik.

Mødet går godt, og det nye produkt vækker begejstring. Undervejs er der tekniske spørgsmål, så du opretter et videolink til din produktchef, der kan afklare tingene. Aftalen kommer i hus, og du har ikke brugt mange minutter på teknikken.

På den måde kommer arbejdsglæden og den gode kundeservice i fokus, fordi det nye og forbedrede mobilnetværk rydder spildtid og tekniske begrænsninger af vejen. Nu er det helt op til dig, hvordan du vil omsætte de nye muligheder til service og salg.

Læs også: Business apps kan gøre dit arbejde nemmere

Se flere artikler
Der er ikke flere artikler. Se alle aktuelle temaer

Skriv en kommentar

Skriv dit navn og e-mail (e-mail vises ikke) eller log ind via en af dine sociale profiler. Vi bruger kun navn og billede til visning af din kommentar.

Martin Nielsen
11. april 2014 kl. 8:34

Hej Kenneth

Tak for din besvarelse, som du jo nok kan forstå, jeg ikke er helt enig i 😉

Du svarer Benny, at man skal gøre op med sig selv, hvad man ønsker. Problemet er jo bare, at TDC ikke leverer bedre mobilløsninger eller for den sags skyld bedre service end lavprisselskaberne. Det er i hvert tilfælde ikke det, man oplever som kunde. Uanset om jeg ringer til Jer eller andre, får jeg lov at vente i op til 45 min, før jeg bliver betjent.

Jeg kan heller ikke lade være med igen at nævne jeres holdning til Windows Phone ejere, der tilsyneladende fortsat skal betale for services, som de ikke har adgang til, fordi TDC ikke vil udvikle til platformen.

Du skriver også, at TDC mener, at 4G er en ekstra service, som man bør betale for. Jeg mener jo bare, at det er en del af teknologiske udvikling, som alle har krav på at få del i. Hvis TDC valgte at lade alle få glæde af det, ja så var der da 1 ting som, var en reel service, der understøttede dit argument om, at TDC leverer bedre løsninger end andre. I øvrigt er der jo allerede lavprisselskaber, der tilbyder det som en fast del af pakken.

Hvad angår dækning og opgradering af mobilnettet, så er det dejligt at høre, at I nu for alvor gør noget ved det. Samtidig har jeg dog også svært ved at se, hvordan I skulle kunne undgå at lade være, hvis I vil overleve som leverandør.

Mange hilsner
Martin

5. april 2014 kl. 0:52

jeg menner også det kun er 50% bedre at Telia & Telenor nu har maste deling, ikke roeming aftale, for i praktisk giver det nødvendigvis ikke nogen fordel for nogen af deres kunder

samme kan jeg sige om tdc og 3 der hvis som jeg ved har gjort det forsøg med roeming af 3 fik en tdc mast hvis 3 ikke kunne klare det, så kan tdc vel ?

jeg menner selv at der skal fjernes fokus på at der er 4 konkurerende teleselskaber der gør deres bedste for at skabe konkurance priser til ting kunder ikke er tilfreds med fordi vi har 4 selvstændige net der virker i storbyerne, men ikke noget som helst ude på bøhlandet

der ville det give lagt bedre menning at man kun havde 1 sende net, og måske stadig 4 teleskeskaber encl at de 4 så solgte til deres datterselskaber, derved fik man mest ud af maste placeringen uden mer pris på den udgift

men når det så er skrevet, hvorlænge bliver der ved med at være så stor prisforskel på tdc og telmore, samt tdc og fullrate ?

tdc har som nok været sneedig nok til at købe både telmore og fullrate så de også kan lave lavere priser for tdc kunderne ?

markede er nok ikke til at der er formange tdc kunder der betaler for fullrate og telmore underskudet, og kunder vælger så at enten leve med problemmet i 7 dage uden telefoni fordi fullrate ikke havde betalt en one day ordning med tdc

heldigvis ved jeg ikke hvormange kunder de enkelte selskaber har, men imho er det også uden betydning når alle har utilfredse kunder på en eller anden form

det er nemt at finde en billigere vare, men dette stopper også at der sker en forbedring, så er kunderne bare selv ude om det ?

    TDC
    7. april 2014 kl. 10:49

    Kære Benny,

    Du spørger ind til prisforskellen på TDC, Telmore og Fullrate.

    Selvom et abonnement på overfladen kan se ud til at være et spørgsmål om blot taleminutter og gigabytes, så er der forskel på abonnementerne. Der er forskelligt indhold, som følger med, og det er selvfølgelig op til kunden at vurdere, om man blot ønsker tale og data, eller om man ønsker andre funktioner/andet indhold udover det.

    mvh.
    Kenneth, TDC Erhverv

5. april 2014 kl. 0:32

punkted: “AFSTEMNING” virker ikke i chrome på windows 7 64bit, ej heller på android 4.3 med default browser

Martin Nielsen
4. april 2014 kl. 23:11

Interessant at man i TDC endelig er vågnet fra Tornerosesøvnen. Det er vi mange, der har ventet på i snart mange år, og jeg ville nok have gættet på, at det aldrig var sket, hvis jeg var blevet spurgt for få dage siden. Jeg ville nødig være den bærende kraft bag det faktum, at vi skal skrive 2014, før TDC vælger at tage tyren ved hornene.

Det er både pinligt og skammeligt, at man i så mange år har holdt kunderne for nar med teknisk dårlige løsninger. Det gør man stadig, og jeg vil se det før jeg tror på, at udmeldingen herover er et reelt tegn på, at man har ændret holdning i TDC.

Det er synd og skam, at en ellers tidligere meget visionær virksomhed valgte at lægge sig på skjoldet da den uundgåelige udfasning af fastnettelefonien gik i gang.

Det bliver spændende at se, om TDC i fremtiden vil være i stand til at genskabe min og andres tillid til, at TDC er løsningen, hvis vi vil have tekniske løsninger, der er tidssvarende, fejlfri og økonomisk sammenlignelige med konkurrenternes.

Ligeledes bliver det spændende at se, om man i TDC i fremtiden vælger at lytte til kunderne og rent faktisk vælger at arbejde for at efterleve kundernes ønsker.

I mine øjne er det en altafgørende faktor, om TDC formår at samle virksomheden og præstere synkrone bevægelser. Et meget lavpraktisk eksempel er da Windows telefonerne blev relanceret i 8 udgaven, og man slog et alvorligt slag for at sælge den nye grænseflade i butikkerne, men samtidig valgte at overse den rent teknisk og nægtede at udvikle brugbare løsninger til den. TDC har for meget kort tid siden gjort det igen ved at deltage i samarbejdet om Paii, hvor man igen valgte at udelade understøttelse til WP’s.

Hvis man virkelig mener det her, så må alle tekniske løsninger tænkes med i projektet og prioriteres højt uden at efterlade kunderne i sølet.

Gad vide om TDC har måtte sande, at deres kundegrundlag er døende? Enten på grund af alderdom eller på grund af, at TDC ganske simpelt ikke er i stand til at præstere?

Privat er jeg tvunget til at bruge TDC, da valget stod mellem TDC og Boxer TV. Og tro mig. Jeg prøvede Boxer, men det viste sig desværre, at være en endnu dårligere løsning, og jeg måtte tage til takke med TDC.

Erhvervsmæssigt har Telenor på ingen måde skuffet. Oplever kun 3 og 4G i hverdagen. Til sammenligning ligger min private TDC telefon ofte ved siden af med et enormt ustabilt net, som kun ved særlige lejligheder vælger at kravle på 3G nettet. Og ja. Telenor har også huller, men de er sværere at finde.

Jeg må indrømme, at jeg har svært ved at se, hvem det er, der får fordelene hos TDC. Det er ikke privatpersoner og i min virksomhed, som beskæftiger knap 1000 ansatte, er man heller ikke i stand til at give tilstrækkelige fordele, så hvem er det så, der skal vælge TDC af andet end nød?

Og tør vi juble allerede? Milliardinvesteringen gør vel ikke ligefrem, at vi skal forvente at få 4G uden fortsat at skulle betale for det?

Jeg er så ked af at måtte skrive det ovenstående, for der var en gang, hvor TDC var en virksomhed, vi kunne være stolte af. Jeg tvivler på, at jeg nogensinde får den fornemmelse igen.

Jeg synes i øvrigt, at jeg skylder at fortælle, at jeg arbejder forskellige steder og bor i Odense, som jeg ikke mener, kan anses for at være en del af udkants Danmark.

    TDC
    7. april 2014 kl. 10:51

    Kære Martin,

    Tak for indspark til debatten.

    Indledningsvis vil vi gerne slå fast, at vi hos TDC bestemt ikke har befundet os i nogen Tornerose-søvn, og det er selvfølgelig ærgerligt, hvis du har fået den opfattelse.

    Vi investerer faktisk mere end 3 mia. kr. årligt i fast- og mobilnet for at give vores kunder adgang til en infrastruktur, der kan understøtte deres forretning. Dækning er selvfølgelig en vigtig del heraf, og vi har faktisk som det eneste af landets teleselskaber forpligtet hos til at udrulle 4G i de områder, der har en svag bredbåndsdækning i dag.

    Det er rigtigt, at du vil kunne støde mere på Edge på din smartphone, end vi er tilfredse med. Af samme grund har vi i øjeblikket fuld gang i en opgradering af vores mobilnet, og vi forventer at dække 99 pct. af danskerne med 4G i begyndelsen af 2015. Alt efter hvor du bor i landet, kan du måske opleve en forbedring langt tidligere.

    I forhold til dit spørgsmål omkring 4G, så finder vi det rimeligt, at det er et tilvalg, som koster lidt ekstra, da det løfter hastigheden markant, og det koster jo en del at opgradere nettet til den ny teknologi. 4G er dog inkluderet i vores premium-abonnenter.

    mvh.

    Kenneth, TDC Erhverv

TDC
4. april 2014 kl. 11:43

Tak for alle jeres kommentarer. Hos TDC tilstræber vi at skabe den gode kundeoplevelse. Derfor er tiltaget, med udbygning af mobilnettet, netop for at give en bedre dækning og dermed en bedre oplevelse for dig som mobilkunde.
Du kan her se hvornår det nye mobilnetværk kommer til dig:
http://netvaerk.tdc.dk/

Max
4. april 2014 kl. 11:34

Efter denne “opdatering” kommer der så 4G på

Lars-Henrik
4. april 2014 kl. 7:12

I skriver som en af valgene – “Vi kan hurtigere hente tunge data via skyen til mobile enheder”

Husk at der også er et kæmpe behov for at kunne aflevere data FRA mobile enheder TIL Virksomheden. Fotos og andre registreringer.

Derfor er hurtige Upload hastigheder og en vigtigt faktor.

Hvordan går det i øvrigt med udbygningen i landområder hvor der er mange entreprenørvirksomheder.

mvh.
EasyTime
Lars Henrik Monby
direktør

N.K.Knudsen
3. april 2014 kl. 13:01

Det ville være naturligt at bruge fibernettet, som allerede er udlagt mange steder. Det er dog det hurtigste af alle muligheder .

Peter H
3. april 2014 kl. 10:22

Det er vist også på høje tide, at I opdaterer jeres mobilnetværk, som nærmest er fornærmende ringe:

– TDC kan ikke levere LTE til iPhone 5
– Man bliver konstant kastet af under samtalerne og smidt over på det gamle GSM
– Går det højt, kan man være “heldig” at få EDGE på telefonen
– Pinligt at stå ved siden af en Telenor-bruger, som altid har fin dækning med minimum 3G, mens man som TDC-bruger kun har EDGE.

Tænk nu, hvis der ikke eksisterede konkurrence på teleområdet og vi kun havde TDC…

Inge
3. april 2014 kl. 9:44

Her og nu mangler vi bedre mobil dækning, skal stå ude midt i gårdspladsen bare for at tale i mobil. Det har vi påpeget mange gange – men bliver måske nød til at flytte selskab?

christian meyer
6. marts 2014 kl. 13:00

sprogfejl: en, men Huawei er en naturlige partner på området.

    TDC
    7. marts 2014 kl. 14:33

    Hej Christian, tak for hjælpen. Det er rettet nu. Mvh. TDC