Skype for Business i COWI: Globalt Unified Communication-samarbejde

COWI er til stede over hele verden og har derfor også behov for, at deres medarbejdere kan arbejde tæt sammen på tværs af kontinenter. Med Skype for Business har de fået en centralt styret og sammenhængende Unified Communication-platform, der gør kommunikationen nem og hurtig. Her forklarer den systemansvarlige i COWI hvordan.

For nogle år siden valgte den rådgivende ingeniørvirksomhed COWI at opgradere deres Unified Communication (UC)-platform fra Microsofts Office Communications Server til Skype for Business. Baggrunden var, at man gerne ville høste flere gevinster ved at samarbejde på tværs af kontinenter fra én og samme kommunikationsplatform.

COWI har ca. 6.500 medarbejdere, som arbejder på over 50.000 projekter i ca. 175 lande. De er med andre ord en global virksomhed, hvor det har stor betydning, at medarbejderne er i stand til hurtigt og nemt at kunne få fat i hinanden.

Se Carsten Georg Jensen fra COWI forklare mere her

Strømlining af kommunikationsværktøjer

I dag fortæller den systemansvarlige i COWI, Carsten Georg Jensen, at man er lykkedes med at strømline organisationens kommunikation.

“Tidligere brugte COWIs medarbejdere alle mulige former for kommunikationsværktøjer såsom MSN, Yahoo osv. Det ville vi godt have en enterprise-version af,” siger Carsten Georg Jensen og forklarer, at den ambition er blevet indfriet med Skype for Business.

Sikker og central platform

Consumerization og dominansen af løsninger fra forbrugermarkedet har betydet et stort pres på virksomhederne. Medarbejdere har brug for at kommunikere sammen – uanset lokation og brugssituation, og uanset om det er via instant messaging, telefoni, mail eller video. Derfor har de ofte tyet til de brugervenlige kommunikationsløsninger, de kender og er fortrolige med fra privatlivet. Skype for Business samler alle kommunikationsformer i én platform, så nu kan medarbejderne anvende et corporate-styret værktøj og dermed undgå at kompromittere virksomhedens sikkerhedspolitikker.

Anytime, anywhere

Én af de helt store fordele ved Skype for Business-platformen er blandt andet, at den understøtter medarbejdernes mobile hverdag. Det betyder eksempelvis, at COWI-ansatte på farten kan indgå i både audio- og videomøder via Skype for Business.

“Med Skype for Business kommer vores globale medarbejdere meget tættere på hinanden. Det gør det nemt at vidensdele, og det gør det nemt at øge frekvensen af møder. Samlet set betyder det, at vi kan øge effektiviteten af vores arbejde,” opsummerer Carsten Georg Jensen om UC-fordelene ved at kunne samle de relevante medarbejderressourcer hurtigt og ubesværet anytime, anywhere.

Chat sparer tid

Selv er Carsten Georg Jensen en meget ivrig bruger af instant messaging-funktionaliteten i Skype for Business.

“Jeg ville slet ikke kunne undvære chat i min egen hverdag. Jeg tjekker

ofte, om en kollega er ved sin pc, og hvis det er tilfældet, skriver jeg en chat-besked til dem. Derfra kan vi vælge at fortsætte samtalen som et

Carsten Georg Jensen

Carsten Georg Jensen

audio- eller videomøde, hvis behovet er der,” siger han.

Med Skype for Business er online-mødefunktionalitet og chat samlet i én klient. Det betyder, at man i samme applikation eksempelvis kan gå fra tekst til tale og  fra tale til video, ligesom man også kan koble interne og eksterne mødedeltagere på opkaldet undervejs. Princippet er, at teknologien ikke skal være hæmmende, men fremmende for et bedre samarbejde.

Tilfredse og trygge

COWIs Unified Communications-løsning er leveret af TDC Erhverv og NetDesign, som også agerer faglig sparringspartner i forhold til tekniske spørgsmål.

Alt i alt er COWI og Carsten Georg Jensen meget tilfredse med udbyttet af deres UC-investering, som har taget deres interne kommunikation til et helt nyt niveau. Og så er de også meget tilfredse med samarbejdet med TDC Erhverv og NetDesign.

“Det giver os tryghed, at vi har en samarbejdspartner, som har været med til at designe vores løsning helt fra bunden af. Det gør, at vi kan stole på dem,” slutter Carsten Georg Jensen.

5 fordele ved Skype for Business

  • Reducér spildtid. Erstat nogle af dine fysiske møder med videomøder og webkonferencer. Det kan være alt lige fra træning og uddannelse af personale til produktlancering og support til kunder
  • Øg mødefrekvensen. Nem adgang til mødefunktionalitet øger mødefrekvensen og er med til at højne kvaliteten af projekter, fordi alle involverede parter får en fælles forståelse af opgaven
  • Chats til hurtig afklaring. Skype for Business har indbygget instant messaging, så du nemt, hurtigt og i realtid kan komme i kontakt med dine kolleger eller kunder via chat, lyd- eller videoopkald
  • Forenkling af kommunikationen. Du kan samle alle dine enheder og konti som mobil, firma e-mailkonto og privat messenger-konto i én klient. Det kræver ingen migrering af data, da Skype for Business kun indeholder dine kontaktlister
  • Kommunikation til eksterne. Shared sessions giver mulighed for at sætte video- eller audiomøder op med eksterne

Om COWI

COWI er en af verdens førende rådgivningsvirksomheder inden for ingeniørkunst, miljø og samfundsøkonomi. COWI har ca. 6.500 medarbejdere, som arbejder på mere end 50.000 projekter i ca. 175 lande. COWI har hovedsæde i Danmark og har derudover afdelinger, projektkontorer og datterselskaber i Europa, Asien, Mellemøsten, Afrika og Nordamerika.

Se flere artikler
Der er ikke flere artikler. Se alle aktuelle temaer

Skriv en kommentar

Skriv dit navn og e-mail (e-mail vises ikke) eller log ind via en af dine sociale profiler. Vi bruger kun navn og billede til visning af din kommentar.