Gør dit firma mobil-ready

Har du en mobil strategi for dit firma? Ellers er det på høje tid! Kunder i dag bruger nemlig smartphones og tablets, når de leder efter firmaer på nettet. Og kan de ikke finde dit firma, kan det koste dig omsætning.

Kravene har ændret sig dramatisk for firmaer, der vil skabe fortsat vækst og dynamik. Ikke mindst, når man skal præsentere sine services og produkter på nettet. For i dag griber stadigt flere til en smartphone eller en tablet, når de skal finde en leverandør. Denne udvikling vil endda forstærkes i fremtiden.

Læs også: Business apps kan gøre dit arbejde nemmere

Derfor er det i dag nødvendigt at satse på mobil kommunikation. Dit firma skal være nemt at finde, og dine oplysninger skal være lette at finde rundt i, når kunden ser på de mindre skærme, der findes på mobile enheder.

Mediaekspert: “Mobil strategi et krav

Hos Mediacom, et af landets største mediabureauer, finder vi Steffen Krabbenhøft, Head of Mobile EMEA. Han understreger, at synlighed på mobiler og tablets for længst er blevet en forudsætning for virksomheder: “Vores analyser viser, at over en tredjedel af al datatrafik kommer fra mobile enheder, og det tal vil kun stige fremover.”

Vores analyser viser, at over en tredjedel af al datatrafik kommer fra mobile enheder, og det tal vil kun stige fremover

“Det repræsenterer en konkret udfordring for firmaer i alle størrelser. I dag har de fleste en hjemmeside, men den er ofte uegnet til navigation på en smartphone eller en tablet, hvor skærmene kan være fra 3 til 10 tommer. I en tid, hvor hovedmediet er mobile enheder, bliver man nødt til at tilpasse sig den kendsgerning.”
Hvad betyder det konkret for et firma, hvor man har en hjemmeside, men kommer til kort på mobile enheder? Hvordan sikrer man sig, at man ikke bliver overhalet inden om af en mobiltilpasset konkurrent?

Test egen hjemmeside her

Sæt tal på trafikken og ret hjemmesiden

Steffen Krabbenhøft hos Mediacom ridser to ting op, som man til en start bør tænke over som beslutningstager i en virksomhed: “Få sat tal på trafikken til din hjemmeside. Det er guld værd at se, hvordan kunder og emner tilgår dit firma. Hvis du annoncerer via Google AdWords, kan du bruge nogle af Googles værktøjer. Andre annoncører tilbyder også rapporter over trafik og effekt.”

Fakta

Hvordan bør din side se ud?

Vil du se forskellen på at se en traditionel hjemmeside og en mobil-tilpasset hjemmeside, kan du også gøre det online.

Se eksempel

Det er ikke kun fordi han er medieanalytiker om en hals, at Steffen Krabbenhøft foreslår at analysere på trafikken. Ved at få sat tal på kan man nemlig se, hvor mange der bruger mobile enheder, og senere måle på, hvordan ens annoncer får den største effekt. Og her kommer den anden ting ind i billedet, som han fremhæver:

“Sørg for at få en mobiltilpasset hjemmeside, der er beregnet til at blive set på smartphonens lille skærm. Ingen gider længere zoome ind og ud på en almindelig hjemmeside, når man står og søger efter et firma. Der skal være store ikoner, klare menuer og få billeder, så den er hurtig at hente og nem at navigere rundt på. Der er som regel også GPS i mobilen, så man kan tilbyde rutevisning. Og så måske det vigtigste: Muligheden for at man med et enkelt tryk kan ringe op med det samme.”

Ifølge medieeksperten er der ingen tvivl om, at den mobile tilgang til et firmas services og produkter vil stige, når man retter hjemmesiden ind efter de mobile behov. Derfor opsummerer han: “Hvis du ikke vil gå glip af mobil business, så skal du have overblik over din trafik og indrette din firmaprofil og -præsentation på den mobile fremtid her og nu,” slutter Steffen Krabbenhøft.

Sådan kommer du videre

  • Tjek trafikken på din hjemmeside. Har du ikke allerede analyseværktøjer til at gøre det, kan du tale med de medier, du annoncerer hos.
  • Tal med et webbureau om at få lavet en mobil-tilpasset udgave af din hjemmeside.

Link: Automatisk viderestilling til mobiltilpasset side giver flere besøgende

Se flere artikler
Der er ikke flere artikler. Se alle aktuelle temaer

Skriv en kommentar

Skriv dit navn og e-mail (e-mail vises ikke) eller log ind via en af dine sociale profiler. Vi bruger kun navn og billede til visning af din kommentar.